OM IMF-Föreningen

IMF-Föreningen är en linjeförening för studenter på internationella marknadsföringsprogrammet. Föreningen drivs ideellt av studenter vid sidan av den enskildes studier, detta för att göra studietiden så givande, händelserik och minnesvärd för alla medlemmar som möjligt. IMF-Föreningen verkar från kårhuset på Mälardalens campus i Västerås och är en av de äldsta linjeföreningar på universitetet med dess start 1986. IMF-Föreningen representerar idag över 200 marknadsföringsstudenter.

IMF-Föreningen är stolta över ryktet som en av Mälardalens Universitets mest engagerade studentföreningar. Verksamheten drivs av IMF-Föreningens styrelse som består av tio ordinarie ledamöter. Styrelsens främsta uppgift är att driva det löpande arbetet samt att planera och lägga grund för föreningens framtid. Styrelsen organiserar även ett antal projekt som föreningens aktiva medlemmar bedriver. Exempelvis den traditionsenliga IMF-dagen, deltävlingen för SM i Ekonomi och Rookieperioden.

IMF-Föreningens styrelse består av fyra utskott Utbildningsutskottet, Näringslivsutskottet, Sociala utskottet och Marknadsföringsutskottet. Utskotten verkar för att inspirera studenterna under studietiden och om den framtida karriären inom marknadsföring.

IMF-Föreningen är en del av paraplyföreningen S.E.R.O. (Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation), en nationell organisation som verkar för ett 20-tal studentföreningar runt om i Sverige.

IMF-programmet är ett av få i Sverige med internationell inriktning och en av två med inriktning internationell marknadsföring. IMF-Föreningen skapar tillfällen för arbetsgivare och andra intressenter som vill komma i kontakt med föreningens medlemmar.

Hör av er till oss på: imfforeningenmdh@gmail.com