IMF-Föreningen arrangerar och tar del av en mängd olika projekt varje år. Vissa projekt är traditionella och återkomande medan andra är tillfälliga. Vi är alltid öppna för förslag och idéer från våra medlemar som är intreseade av starta igång något nytt. Har du en idé tveka inte på att mejla oss eller skicka in en åsikt i vår åsiktsbox som du hittar här. Tre av våra största återkommande projekt finner du här nedan.

IMF-DAGEN

INSPARKEN

SM I EKONOMI

IMF-Dagen är en arbetsmarknadsdag ämnad för IMF-studenter och alumner. IMF-Dagen är ett av de mest uppskattade projekten som IMF-Föreningen anorodnar.

IMF-Dagen bildar en arena där det blir möjligt för studenterna att förstärka gemenskapen med varandra. Förutom detta är dagen ett perfekt tillfälle för studenterna att inspireras och förbereda tankarna på hur en framtida karriär skulle se ut. Under hela dagen finns ypperliga möjligheter till nätverkande.

Kärt barn har många namn. På Mälardalens Högskola kallas insparken/introduktionen för Rookieperioden. Namnet beror helt enkelt på att man är rookie när man kommer till högskolan för första gången.

Rookieperioden är väldigt uppskattad av studenterna och för väldigt många är det under den tiden som många funnit sina bästa vänner. Rookieperioden startar någon gång i slutet av augusti och pågår i  ca. 3 veckor framåt.

SM i ekonomi är en tävling (arrangerad av S.E.R.O.) som börjar med lokala deltävlingar vid de olika lärosätena för att sedan avslutas med att ett vinnande lag får representera sitt lärosäte i den stora finalen av SM i Ekonomi.

Ställ upp i Västerås årliga deltävling som äger rum i mars varje år och få äran att representera Mälardalens Högskola i jakten på den prestigefyllda titeln svenska mästare i ekonomi och vinna 45 000 kronor.

IMF-Föreningen
Org. nummer: 878001-4372