IMF-föreningen är medlem i S.E.R.O (Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation) som är en paraplyorganisation för ekonomföreningar och -kårer. Deras mål är att öka de svenska ekonomstudenternas konkurrenskraft på arbetsmarknaden. De ämnar att vara en resurs för sina medlemmar samt på ett nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare. Varje år genomförs en rad aktiviteter i syfte att sätta fokus på den svenska ekonomutbildningen.

Jusek är huvudsponsor till IMF-föreningen och är det ledande akademikerförbundet för jurister, ekonomer, systemvetare, personalvetare, kommunikatörer och samhällsvetare. Ett fackförbund som stärker medlemmarnas konkurrenskraft genom hela karriären. Med omfattande medlemsservice och råd vid förändringar stöttar de varje individ. Jusek utvecklar kontinuerligt verksamheten för att stärka medlemmarnas ställning på arbetsmarknaden.

Unionen Student förbereder dig som studerar på arbetslivet. Vi hjälper dig med att skriva ett bra cv, ger bra rabatter på en mängd förmåner och ser till att du får det fackliga stöd du behöver innan du kommer ut på arbetsmarknaden.

Studentkortet är ett rabatt- och förmånskort som riktar sig till studenter på högskolor och universitet i Sverige. Kortet ges ut av företaget Studentkortet i Sverige AB. Kortet lanserades 1995 av Sveriges förenade studentkårer i syfte att samla alla studentrabatter på ett kort. Idag är Studentkortet ett bolag inom Universumkoncernen.