Akavia är förbundet för dig som valt den akademiska vägen. Förbundet bildades av Jusek och Civilekonomerna 2020 och samlar idag 130 000 ekonomer, jurister, samhällsvetare, IT-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Förbundet är partipolitiskt obundet och det näst största förbundet inom Saco. Akavia vill att varje medlem ska få full utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet.

Bli medlem på www.akavia.se

IMF-föreningen har ett samarbete med O'Learys i Västerås. O'learys är informella evenemangsrestauranger i stil med en bar i Boston, oavsett var de är. De erbjuder sina kunder en komplett upplevelse, med en kombination av sport, amerikansk mat, en väldefinierad miljö och en vänlig atmosfär med musik och andra former av underhållning.

www.olearys.se

IMF-föreningen är medlem i S.E.R.O (Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation) som är en paraplyorganisation för ekonomföreningar och -kårer. Deras mål är att öka de svenska ekonomstudenternas konkurrenskraft på arbetsmarknaden. De ämnar att vara en resurs för sina medlemmar samt på ett nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare. Varje år genomförs en rad aktiviteter i syfte att sätta fokus på den svenska ekonomutbildningen.

www.sero.nu

Studentkortet är ett rabatt- och förmånskort som riktar sig till studenter på högskolor och universitet i Sverige. Kortet ges ut av företaget Studentkortet i Sverige AB. Kortet lanserades 1995 av Sveriges förenade studentkårer i syfte att samla alla studentrabatter på ett kort. Idag är Studentkortet ett bolag inom Universumkoncernen.

www.studentkortet.se

Hitract är Sveriges största och första digitala studentcommunity, specifikt framtaget för universitet och högskolestudenter. Du som student får vägledning och inspiration kopplat till kurser, dina studier, intressen och passioner. Passa även på att nätverka och connecta med likasinnade studenter och arbetsgivare från hela landet. Du hörde rätt, hitract gör det möjligt för arbetsgivare att hitta dig baserat på dina intressen och passioner. Gör din grej så hittar drömjobbet dig!

www.hitract.se

imfforeningenmdh@gmail.com