imflogga senaste

Styrelsen för verksamhetsåret 2020/2021

Ordförande

Ska leda föreningen genom att inspirera, delegera och hjälpa samtliga utskott med deras arbete. Har i uppgift att representera föreningen på ett professionellt sätt. Vidare är ordförande, tillsammans med ekonomiansvarig, firmatecknare i föreningen.

Emma Aronsson

ordforande@imf-foreningen.se

Vice ordförande

Fungerar som komplement till ordförande och styrelsens utskott, ansvarar även för sekreterarens uppdrag samt för den löpande verksamheten och därmed föreningens utveckling.

Johanna Olsson

vice.ordforande@imf-foreningen.se

Ekonomiansvarig skapar IMF-föreningens budget och sköter löpande bokföring under verksamhetsåret. Ekonomiansvarig har även i uppdrag att hålla styrelsen uppdaterad om hur den ekonomiska situationen ser ut, se till att budgeten följs under året samt fakturerar och betalar fakturor. Ekonomiansvarig är den andra behöriga firmatecknaren i föreningen.

ekonomi@imf-foreningen.se

Utbildningsutskottet

Utbildningsansvarig har det yttersta utbildningsansvaret i IMF-Föreningen. Utbildningsansvarig skall tillsammans med Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, tillsammans med styrelsens ordförande, diskutera aktuella utbildningsfrågor vid institutionen. Varje termin genomförs kursutvärderingar som sammanställs och skickas vidare till ansvariga för kursen. Detta för att varje kurs skall bli så bra som möjligt.

Johanna Björk

Utbilningsutskottet
utbildning@imf-foreningen.se

Näringslivsutskottet

Näringslivsutskottet ansvarar ytterst för IMF-föreningens samarbeten med näringslivet, men ser också över möjligheterna för att utarbeta nya eventuella samarbeten. Näringslivsutskottet ansvarar för att utvärdera samarbetsavtalen och att arbeta för att de förnyas vid avtalens utgång.

Orion Penzo

naringsliv@imf-foreningen.se

naringsliv@imf-foreningen.se

Marknadsföringsutskottet

Marknadsföringsutskottet ansvarar för att upprätthålla och utveckla IMF-föreningens varumärke. Marknadsföringsutskottet är ytterst ansvarig för all marknadsföring som riktar sig gentemot våra medlemmar genom föreningens aktiva kanaler samt hemsidan. Utskottet ansvarar också för all fotografering för sittningat samt aktiviter under året.

Lina Johansson

marknadsforing@imf-foreningen.se

marknadsforing@imf-foreningen.se

Sociala utskottet

Sociala utskottet har huvudansvaret för att aktiviteter och sittningar genomförs under året. De arbetar aktivt med att förbättra och genomföra bestående projekt, men genomför även regelbundet nya aktiviteter.

Emelie Wallin

sociala@imf-foreningen.se